Досвід роботи вчителів
Диркавець Любов Йосипівна
Методична тема: Інноваційні методи в системі особистісно зорієнтованого навчання учнів фізики.
Завдання: Визначити індивідуальну зону розвитку дитини, допомогти формуванню ще не сформованих здібностей, сприяти формуванню творчої особистості. Розвинути індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня; максимально виявити, ініціювати, використати індивідуальний досвід учня.
Опис досвіду роботи: Для активізації пізнавальної діяльності учнів використовую інтерактивну модель навчання. Схема цієї моделі відображає спілкування вчителя з учнями, учнів з учнями. Під час навчання використовую бесіди, дискусію, рольові ігри, а також інтерактивні вправи(мозковий штурм, зворотній квиток, фішбоун, фізичний диктант, допиши речення, асоціація, робота в парах, рецензія на відповідь учня, складання структурно-логічних схем). Окремої уваги заслуговує робота над навчальними проєктами. Тут особливо враховуються індивідуальні особливості кожного учня та навчання самостійної роботи. Навчаю правильної постановки мети, розв’язання цієї мети під час виконання основної частини проєкту, вміння робити висновки, правильно використовувати інформацію, отриману з додаткових джерел. Це дає змогу розвивати різні компетентності, пов’язувати навчання з життям, використовувати набуті знання на практиці.
Морквич Василина Василівна
Тема: «Використання інноваційних технологій на уроках географії»
Завдання та цілі:
- робити так, щоб навчання було не примусовим, щоб воно диктувалося внутрішніми потребами та бажаннями учитися, оволодівати новими знаннями;
- зацікавити учнів знаннями про навколишній світ та його «цікавинками»;
- навчити дітей добре орієнтуватися на місцевості;
- виховувати в учнів любов, повагу та цікавість до рідного краю.
Досвід роботи в школі дозволив мені на уроках географії спочатку пропускати все через себе, але оглядаючись, а потім використовуючи те, що підходить, щось відкидати, відточувати,застосовувати ще глибше, тобто створювати свою систему і тим самим розвивати допитливість учнів, природні здібності дітей. У своїй роботі використовую принцип» Не обов’язково бути ходячою енциклопедією, а треба розвивати в собі енциклопедичну допитливість».
Для того, щоб організувати пізнавальну і творчу діяльність учнів на уроках, застосовую у своїй роботі такі методи навчання: «Мікрофон», «Та-ні», «Вірю-не вірю», «Знайди помилку», «Взаємоопитування», «Уроки-подорожі», проекти, реферати,кросворди, прес-консференції, географічні диктанти, робота в групах. Усі використані мною технології направлені на пізнавальну і творчу діяльність учнів, вирішують головну задачу-формування людини з новим рівнем свідомості.
Романишин Лариса Мирославівна
Тема досвіду: «Інноваційні форми та методи організації освітнього процесу»
Обґрунтування актуальності досвіду:
Вважаю, що любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. Загрозлива екологічна ситуація, що склалася, зробила його одним з пріоритетних напрямків в галузі освіти та виховання.
Саме тому приділяю велику увагу у класній та позакласній роботі з екологічного виховання учнів, веду гуртки «Юні лісівники» КЗ ЛОР «ЛОЦЕНТУМ», клуб «Юні лісові рейнджери» (у співпраці з Лісовою Службою США), «Шкільне лісництво» (у співпраці з Національним природним парком «Сколівські Бескиди»).
Інноваційні підходи до організації освітньої діяльності:
Проектна діяльність
Метод проектів використовую під час проведення пошуково-дослідницької та експериментальної роботи, підготовки учнів до участі у масових еколого-натуралістичних та природоохоронних заходах. Цікавими екологічними проектами, які були зреалізовані учнями є «Моніторинг стану популяції родини зозулинцеві у НПП «Сколівські Бескиди» та «Шляхи відновлення насаджень тиса ягідного в Сколівських Бескидах».
Квест-технологія
Практикую проведення короткотривалих квестів. Цікавими для школярів є квести: «Лісова мандрівка», «Цікавий світ природи», «Пізнай свій рідний край».
Заняття в природі
На таких заняттях поглиблюються, урізноманітнюються знання про життя та взаємозв’язки в ньому. Особливо легко сприймаються дітьми багато різних абстрактних понять глобальних масштабів, які досить важко уявити в об’ємі чотирьох стін класної кімнати. Стає доступним застереження щодо необхідності охорони довкілля.
Практичні природоохоронні дії
З досвіду знаю, що найкращий результат природоохоронного та екологічного виховання проявляється тоді, коли діти беруть участь у реальних справах. Проводжу «Уроки добра», залучаю учнів до природоохоронних акцій «Збережемо первоцвіти», «Замість ялинки - святкова композиція», «Годівничка», «Чисті джерела», «Щаслива лапа», «Маленький жолудь – великий дуб», «Дерева для птахів» тощо.
Формування дослідницьких компетентностей
Підготувала та використовую власну методику («Методичний посібник
щодо проведення ботанічних досліджень») для підготовки вихованців гуртка «Юні лісівники» до участі у Всеукраїнських експедиційно-польових зборах команд юних ботаніків, котрі три роки поспіль гідно представляють Львівщину на Всеукраїнських зборах, займаючи призові місця.