досвід роботи вчителів
Михайлишин Олена Анатоліївна
Сьогодні практично немає такого вчителя, який не замислювався б над важливими життєвими питаннями: «Як зробити свій урок цікавим, яскравим, незабутнім? Як залучити учнів до творчого процесу на уроці?» Який сучасний учитель не мріє про те, щоб учні на його уроці працювали старанно й творчо, із задоволенням і радістю вивчали предмет.
Тому використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури є вдалим способом удосконалити професійну компетентність учителя та розвинути комунікативну компетенцію учня. Саме над такою проблемою працює учитель української мови та літератури Михайлишин О.А. Кожному педагогові у своїй діяльності потрібно віддавати перевагу тим сучасним технологіям, які допомагають оживити урок, надати емоційне забарвлення, допомагають виховувати патріотизм, толерантність; зацікавлюють кожного учня поєднувати теорію з практикою, потрібною для життя в цілому.
Головними проблемами сьогодення не « що вчити?», а « для чого вчити?», тому формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури є важливим умінням освітнього процесу.
З цією метою на уроках української мови та літератури вчитель використовує:
- інформаційно-комунікаційні технології;
- кейс-технології:
- розвиток навичок 21 століття через проектно-зорієнтоване навчання;
- інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою інтернет-сервісів;
- створення бук-трейлерів як засобів глибшого усвідомлення й аналізу художнього твору;
- створення ілюстративного матеріалу у підготовці до ЗНО.
Наприклад, усім відомо, що сучасний учень сприймає світ крізь призму монітору. Створення буктрейлеру дає змогу дитині зануритись у світ книги. Заохотити однолітків до читання. Буктрейлер покликаний просувати книгу, сприяти доведенню її змісту до читача, залишити слід у його свідомості. Водночас він має інтригувати, викликати бажання самостійно прочитати книгу. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.
Ще один цікавим прийомом для школярів є використання технології скрайбінгу. Наприклад, після того, коли учні прочитають художній твір, вони отримують завдання візуалізувати цей твір на ватмані за допомогою різних символів і знаків.
Волос Галина Михайлівна
Тема: Формування медіакомпетентностей учнів на уроках української мови, літератури, зарубіжної літератури.
Сучасне суспільство з кожним днем усе більше стає медіазалежним. Велика кількість відеороликів на будь-яку тему полегшує і освітню задачу, що стає перед вчителем.
Учні, котрі з цифровими технологіями на «ти», люблять дивитися, а не читати. Тому перед вчителем стоїть завдання: зробити свій урок яскравим, динамічним, доступним, таким, що запам’ятовується. Інформація має бути не тільки легкою у сприйнятті, але й максимально цікавою, здатною викликати учня на діалог, змусити його замислитися над проблемою і висловити особисту думку.
Навчання має бути прив’язаним до життєвих потреб і реалій, у яких дитина існує. Тому, вибираючи інформацію, молоде покоління може здивувати своєю креативністю й продуктивністю. А прийом критичного мислення саме те, що зацікавлює, мотивує, робить продуктивним навчання «цифрових дітей».
На своїх уроках використовую такі види візуалізації:
- кросенси,
- пантбуки,
- хмаринки тегів,
- створення реклами книги,
- презентації,
- перегляд фільмів, відеороликів,
-створення ФБ сторінки головного героя
Такі види роботи активізують учнів на уроках, спонукають до проблемно-пошукової роботи, розвивають творчість, креативність. Яскрава картинка – запорука активності учня на уроці, яка запам’ятовується краще, ніж будь-який вид інформації.
Працюю за принципом слів індійського професора філософії Ошо: «Творчість – це завжди ризик. Творчі люди – хоробрі. Вони не бояться бути не схожими на інших. Вони ризикують і створюють те, чого раніше не було».