A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Сколівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 імені Стефанії Вітрук

досвід роботи вчителів

 Михайлишин Олена Анатоліївна

Сьогодні практично немає такого вчителя, який не замислювався б над важливими життєвими питаннями: «Як зробити свій урок цікавим, яскравим, незабутнім? Як залучити учнів до творчого процесу на уроці?» Який сучасний учитель не мріє про те, щоб учні на його уроці працювали старанно й творчо, із задоволенням і радістю вивчали предмет.

  Тому використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури є вдалим способом удосконалити професійну компетентність учителя та розвинути комунікативну  компетенцію учня.  Саме над такою проблемою працює учитель української мови та літератури Михайлишин О.А. Кожному педагогові у своїй діяльності потрібно віддавати перевагу тим сучасним технологіям, які допомагають оживити урок, надати емоційне забарвлення, допомагають виховувати патріотизм, толерантність; зацікавлюють кожного учня поєднувати теорію з практикою, потрібною для життя в цілому.

Головними проблемами сьогодення не « що вчити?», а « для чого вчити?», тому формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури є важливим умінням  освітнього процесу.

З цією метою на уроках української мови та літератури вчитель використовує:

  • інформаційно-комунікаційні технології;
  • кейс-технології:
  • розвиток навичок 21 століття через проектно-зорієнтоване навчання;
  • інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою інтернет-сервісів;
  • створення бук-трейлерів як засобів глибшого усвідомлення й аналізу художнього твору;
  • створення ілюстративного матеріалу у підготовці до ЗНО.

Наприклад, усім відомо, що  сучасний учень сприймає світ крізь призму монітору. Створення буктрейлеру дає  змогу дитині зануритись у світ книги. Заохотити однолітків до читання. Буктрейлер  покликаний  просувати  книгу,  сприяти  доведенню її змісту до читача, залишити слід у його свідомості. Водночас  він  має  інтригувати,  викликати  бажання  самостійно прочитати книгу. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.

Ще один цікавим прийомом для школярів є використання технології скрайбінгу. Наприклад, після того, коли учні прочитають художній твір, вони отримують завдання візуалізувати цей твір  на ватмані за допомогою різних символів  і знаків.  

Волос Галина Михайлівна  

Тема: Формування медіакомпетентностей учнів на уроках української мови, літератури, зарубіжної літератури.

 

   Сучасне суспільство з кожним днем  усе більше стає медіазалежним. Велика кількість відеороликів на будь-яку тему полегшує і освітню задачу, що стає перед вчителем.

   Учні, котрі з цифровими технологіями на «ти», люблять дивитися, а не читати. Тому перед вчителем стоїть завдання: зробити свій урок яскравим, динамічним, доступним, таким, що запам’ятовується. Інформація має бути не тільки легкою у сприйнятті, але й максимально цікавою, здатною викликати учня на діалог, змусити його замислитися над проблемою і висловити особисту думку.

   Навчання має бути прив’язаним до життєвих потреб і реалій, у яких дитина існує. Тому, вибираючи інформацію, молоде покоління може здивувати своєю креативністю й продуктивністю. А прийом критичного мислення саме те, що зацікавлює, мотивує, робить продуктивним навчання «цифрових дітей».

   На своїх уроках використовую такі види візуалізації:

        - кросенси,

        - пантбуки,

        - хмаринки тегів,

        - створення реклами книги,

        - презентації,

        - перегляд фільмів, відеороликів,

        -створення ФБ сторінки головного героя

   Такі види роботи активізують учнів на уроках, спонукають до проблемно-пошукової роботи, розвивають творчість, креативність. Яскрава картинка – запорука активності учня на уроці, яка запам’ятовується краще, ніж будь-який вид інформації.

    Працюю за принципом слів індійського професора філософії Ошо: «Творчість – це завжди ризик. Творчі люди – хоробрі. Вони не бояться бути не схожими на інших. Вони ризикують і створюють те, чого раніше не було».

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень