досвід роботи вчителів
Гаврилів Марія Миколаївна
Тема «Формування творчої особистості учня в процесі навчання математики»
Завдання та цілі:
- всебічно розвивати особистість,здатну до ефективної соціалізації та творчої самореалізації;
- мотивувати досягнення учнів у процесі творчої діяльності;
- розвивати творчу самостійність та ініціативність кожного учня;
- навчити учнів визначати,розуміти, а потім самостійно ставити перед собою завдання;
- вчити учнів використовувати найраціональніші способи роботи,які сприяють успішному оволодінню матеріалом;
- формувати в учнів навчальні мотиви,пізнавальний інтерес,бажання вчитися, відповідально та свідомо ставитися до процесу навчання.
Дидів Світлана Михайлівна
Проблема: «Компетентісно-орієнтоване навчання інформатики».
В своїй роботі я працюю над розвитком логічного мислення учнів, творчих здібностей, умінням критично мислити. Всі ці завдання я реалізую шляхом використання елементів розвиваючого навчання на уроках інформатики і інформаційних технологій. Для цілеспрямованого і постійного розвитку творчих можливостей учнів необхідно, щоб організаційні методи, форми та засоби навчання відповідали цілям і задачам навчально–творчої діяльності.
Творчі здібності, як і інші здібності людини, вимагають постійного тренування. Завдання вчителя – збудити здібності своїх учнів, виховувати в них сміливість думки і впевненість у тому, що вони виконують кожну практичну роботу, у тому числі і творчого характеру.
Основною метою реалізації компетентнісного підходу під час вивчення інформатики є: розкриття ролі та можливостей інформатики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності; здатность сформувати знання, уміння і навички, необхідні дня раціонального використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій під час розв'язування задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням; ознайомення учнів із роллю нових інформаційно-комунікаційних технологій у сучасному виробництві, науці, повсякденній практиці, з перспективами розвитку комп'ютерної техніки; розвиток умінь працювати на комп’ютері і використовувати засоби нових інформаційних технологій; пошук і використання додаткової навчальної інформації, критичне оцінювання здобутої інформації та її джерел, виокремлювання головного, вміння аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті тощо
Головне завдання – зацікавити учнів, дати можливість самостійно творити, а це приведе до захоплення предметом, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.
Сніцаренко Галина Петрівна
Тема
«Формування ключових компетентностей здобувачів освіти засобами новітніх технологій на уроках математики».
Мета:
- визначення місця та ролі новітніх технологій при формуванні ключових компетентностей здобувачів освіти на уроках математики;
- розробка методики їх використання під час вивчення математики, спрямованої на активізацію пізнавальної діяльності учнів, їх самостійності у навчанні;
- розвиток особистості здатної до самовдосконалення і самореалізації.
Завдання:
- вивчити нормативно-правові документи, науково-педагогічну літературу, опрацювати науково-методичну літературу та матеріали передового педагогічного досвіду з обраної теми;
- вивчити фактори, що сприяють розвитку ключових компетентностей учнів на уроках математики;
- теоретично обґрунтувати доцільність використання у освітньому процесі новітніх технологій навчання, визначити методичні засади їх впровадження;
- розкрити роль та можливості математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ дійсності, забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури;
- розвивати пізнавальну активність школярів, просторову уяву, обчислювальні навички, творче, логічне та критичне мислення;
- розвивати здатність чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження, комунікативні здібності;
- розвивати уміння працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати отриману інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в практичній діяльності;
- забезпечити оволодіння учнями математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;
- формувати здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і прикладних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;
- формувати вміння і навички щодо самостійного пошуку методів розв’язування задач, оцінювання правильності та раціональності знайденого розв’язку;
- формувати інтерес до пошукової діяльності та вивчення математики в цілому.
Успішність особистості у сучасному житті повною мірою залежить від володіння нею предметними та ключовими компетентностями, сформованість яких напряму відповідає здатності учня застосовувати отримані знання не лише в навчальних, а і в реальних життєвих ситуаціях. Виходячи з сучасних реалій та потреб суспільства, людина повинна вчитися практично все своє життя, бути активною, адекватно сприймати всі зміни, вміти здобувати нові знання та використовувати їх у житті так, щоб не просто виживати, а жити повноцінним життям, реалізовувати всі свої здібності.